Hemåt det bär....

I skrivande stund är det:
1,05%
eller
1,78 dagar
eller
42,64 timmar
eller
2558,24 minuter

kvar tills flyget lyfter från Afghanistan med sikte på Svedala!! =)

F*n vad härligt!! =)

Sen jag skrev sist har jag hunnit med att skicka hem ytterligare folk samt varit en sväng i Kabul.
I Kabul åkte vi på två av världens farligaste vägar, Jalalabad road och White road, den första går mot Jalalabad och sen vidare mot Pakistan den senare mellan flygplatsen i Kabul och den amerikanska ambasaden. Då förstår man varför den är den farligaste vägen i världen. Det var iaf en mycket intressant resa, speciellt tillbaka färden...;-)

När vi flög över Hindu Kush så va det massor med snö tillskillnad mot hur det var i Mazar, nästan 30 grader varmt=)

Nu är allt överlämmnat och jag har sen i Fredags hållit på att avrusta, vårda mina grejor, spelat sällskapspel och solat =)

I dag va en riktigt slappar dag men det behös när det är 53 grader i solen!! =)

Nu vill jag bara hem, hem till Marina samt hem till vår resa=)

Dock kommer jag sakna alla goa vänner jag fått här och det är inte utan en tår man kommer lämna dessa vänner, detta land, detta äventyr bakom sig! Men jag kommer bära med mig en massa härliga minnen och erfarenheter!

Ha det gott så ses vi hemma!

"C/S closing down station @ Camp Marmal, permanent! End Over!" =)

/Dennis



OBS! Avslutar med en klassisk sång:

Hemåt det bär för varje minut
träldommens tid snart är förbi
och djävligt härjad jag står på hemlandets kust
å vad jag längtar hem

Å djuva nord x2
Där jag vill bo x2
Uti ett land x2
Med yxfri strand x2
Och när man dör x2
jag redan hör x2
hurde nya går framför och sjunger:

Hemåt det bär för varje minut
träldommens tid snart är förbi
och djävligt härjad jag står på hemlandets kust
å vad jag längtar hem
Å vad jag längtar HEM HEM HEM

SAY HELLO TO THE PINKEYS

HELLO ASHOLES



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback