Media och väder

Yo!

Igår hade vi ett lustigt väderfenomen här nere. Det regnade något oerhört mycket på morgonen och tidig förmiddag, har aldrig sett något liknande! Vi skulle ut till flygplatsen och jobba så jag såg inte riktigt fram emot detta. Men när vi kommer ut spricker allt upp och det blir strålande sol och 30 grader! =)
Kanon!

När vi kommer tillbaka till Campen så skall jag ut och springa. Jag kommer bara ett varav innan jag möts av en vägg av grus, sand och lösa föremål! STORM! Denna gången ännu värre än på morgonen! Nu kunde man inte se 10 meter framför sig. Efter en liten stund kommer en av de lokalanställda springande och berättar att tälten flyger! Tälten är de nya "taktiska tält 10" som är 16m långa och 6m breda! De flyger som plockepinn inne på campen med sängar och allt inuti! Flera tält håller på att träffa kollegor inne på campen. Efter ca en timmes slit får vi kontroll på tälten! Vilken dag! =)

Under en vecka har vi haft pressbesök här. Det har varit allt från TV4 till Värnpliksnytt. Med har oxå Uppsala nya tidning varit. De har gjort mig något upprörd och irriterad! De skriver på sin hemsida om pågående operationer och svslöjar vid flera tillfällen vart operationen äger rum samt att campen är tom! Till detta så va det en massa mytomaniserande (?) ! De publicerar kort på sig själva med kroppsskydd på inifrån campen samt hävdar att man hör bomber som smäller utanför!
Sen skriver de på sin hemsida att en Norsksoldat omkommit direkt efter att det hänt, tom innan man har hunnit informera alla inne på campen! Det är väl iof lite våran stabs fel men ändå...

Jaja! Just nu är det iaf sol och 21 dagar kvar! Härligt!!

/Dennis



Kommentarer
Postat av: Echo Apa 1

Ross Kemp jobbar på UNT. True Story.

2009-04-21 @ 11:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback