Medaljer och Galtar!

Salam aleykum!

Nu har man fått en medalj igen=) Denna gången var det Nato´s NON ARTICLE 5 för att jag varit i Afghanistan. Alltid roligt med medaljer, ser om inte annat bra ut på fin uniformen! =)

Jag har även haft förmånen att framföra (som förste svensk, ja tom först i världen) Försvarsmaktens nya fordon RG 32 ,eller GALTEN som den kallas, här i Afghanistan. Inte något jättekliv men roligt va det, det är ju en häftig bil som ni kan se på fotot!

Sen har jag en liten jämförelse. Jag skulle vilja jämföra Camp Northern Lights, CNL, alltså den campen vi bor på härnere med Förenade Arabemiraten, FAE. Varför? Jo:
 -Precis som i FAE är invånarna på CNL mycket välbärgade om man ser till dess grannar.
- Det byggs oerhört mycket i FAE, så även på CNL.
- Arbetskraftinvandringen i FAE ligger på ca 75-80% framförallt i byggbranschen och då speciellt på de grovarbetande      tjänsterna. På CNL är det tom högre procentantal ändå!
- Precis som i FAE så importerar CNL väldigt mycket från västvärlden då den inhemska produktionen inte fyller den standard som invånarna i FAE eller CNL önskar!

Men som sagt det är bara en tanke som slog mig....

Idag är det bara en månad kvar! 30 dagar!! Inte för att jag räknar men..... =)


/Dennis












Kommentarer
Postat av: Arvika

Undvik att nämna namn, platser osv. Detta KAN påverka min o ändras situation i Aghanistan! Skrev du i början av denna blogg...



Och nu står du och poserar framför en bil... är det lugnare läge nu eller?

2009-04-13 @ 12:58:35
Postat av: Dennis

Hur skulle denna bilden påverka någon annan än mig?

2009-04-13 @ 13:10:55
Postat av: Xena

Vilken fantastisk jämförelse och jag kan inte säga emot.



Fattar knappt att vi snart åker hem! Otroligt.

Postat av: J

Hmm... kul att se att du e igång med bloggandet igen! Se det som att du bara behöver hålla ut i en månad nu ;)

Sen en lite fundering bara... om CNL är FAE vem e då du? :p



2009-04-13 @ 16:21:15
Postat av: Dennis

J: Jag är ju shejk!! =)

2009-04-13 @ 16:27:20
Postat av: Arvika

Det var ju det jag undrade... du skriver ju MIN & ändras situation, spelar väl ingen större roll, det jag frågade var ju om läget var lugnare eftersom jag har polare som är nere och någon ev på väg. Men som jag läste verkade det ju inte så nej...

2009-04-14 @ 13:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback