Here we go again....

Hallllllååååå!!!!

Ok, her´s the deal!
Jag drog hem på min andra leave den 24 mars till sköna Sverige. På fredagen va jag o Marina i Göteborg och träffade Martin, Åse, Gustaf och AC. Där framkom det synpunkter på att jag bloggar lite. Denna kritik har även framförts av Joakim H vid flertalet tillfällen!! =)
Eftersom jag hade inmundigat Alkohol lovade jag givetvis att jag skulle dra igång o blogga ordentligt.... Hmm... Jaja, jag har ju tagit många konstiga beslut i mitt liv, speciellt på fyllan=) Men det är bara hålla vad man lovat!
Men då förväntar jag mig lite respons oxå....;-)

Alltså nu är det bara 4 veckor kvar här i Afghanistan! Skall bli skönt att komma hem, speciellt efter de senaste dagarnas händelser.....
I torsdags blev en patrull med svenska soldater och Afghansk polis utsatt för ett eldöverfall med granatgevär och kulspruteeld. En Afghansk polis omkom samt två afghanska poliser skadades. Ingen svensk soldat skadades allvarligt, otroligt nog! 

http://www.mil.se/sv/Nyheter/Nyheter-fran-varlden/Afghanistan/Valplanerat-eldoverfall-mot-svenska-soldater/


Detta satte lite fart på verksamheten här nere....



Förutom detta är det mycket annat att göra. Som ni kanske läst på www.mil.se skall det komma ner både Stridsfordon 90 samt "Galtar" (fordonen). Detta innebär väldigt mycket transporter med flyg samt tillkommande landttransporter, vilket innebär en hektisk avslutning på denna missionen.

Veckan innan jag åkte på leave hade jag mina efterträdare här på lite utbildning, det känns skönt att veta att man får avlösning av duktiga och driftiga människor! Trots att just min efterträdare är norrlänning....;-)


Helgen efter jag roterat hem är det dax för bröllop igen=) Då skall Stefan och Veronica ingå äktenskap! Äntligen!! =)

Sen blir det två dagars packande innan det bär av för mig o Marina till först New York i 4 dagar därefter Florida i 3 veckor! I denna resa inkluderas oxå en 3 dagars trip till Bahamas!! =) Skall bli så underbart!!

För när vi kommer hem blir det ingen vila! Då är det ju golfsäsong! =)

Sen är det ju så att jag och Marina skall bygga oss ett hus! Huset är ett enplans trähus från Sjödalshus och kommer byggas i Skultorp! Skall bli ett stort äventyr det oxå!!

Nu är det dax att jobba lite....

Ses hemma!


/Dennis

Kommentarer
Postat av: Frida

Äntligen, trodde du glömt bloggen på riktigt.. Men nu är ju snart Missionen slut.. Kan man hoppas på en fortsättning av bloggen när du kommer hem? Kanske lite från husbygget??

Ha en bra avslutning på missionen och ta hand om er där nere!!



Kramar

2009-04-11 @ 10:05:18
Postat av: Ola

Fortsätt:)

2009-04-11 @ 10:29:31
Postat av: l-o

2009-04-11 @ 19:55:58
Postat av: L-O

Tjena. Här på CV har precis min period börjat. TOA den 12/4. Sommar väder och måååånga dagar kvar till första leaven, eller som det numera skall heta , ledighetsresa .

Lycka till med husbyggandet och ha en jäkla skön resa.

http://www.mobilblogg.nu/lynx



L-O

2009-04-11 @ 20:00:07
Postat av: Anonym

Ja, läste om det på DN. turen på vår sida, sannerligen.



ta hand om dig ordentligt nu så du orkar spela golf sen ;)

2009-04-13 @ 17:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback