Eldöverfalll och egoism!!

Hallå!

Då var det dax igen.... I förrgår blev en enhet från sverige påskjuten igen utanför Mazar-E-Sharif! Denna gången färdades de i Pansarterrängbilar vilket innbar ett gott skydd! Som tur va (även denna gång) så skadade sig ingen fysiskt!! Gud var svensk även då....

http://www.mil.se/sv/Nyheter/Nyheter-fran-varlden/Afghanistan/Konvoj-beskjuten-i-Afghanistan/

Vad är det då som lockar att vara här och utsätta sig för detta? Även om jag inte rullar i de farligaste områdena dagligen så har jag varit mindre än 12 timmar från en IED. Jo det är just spänningen och äventyret! Gränsen är dock hårfin mellan när det är just spännande och när det är skrämmande. Just nu ligger det nog närmare skrämmande än spännande tyvärr....
Men är det värt äventyret? Ja absolut! Om man kommer hem hel!
Man kan ju tycka att det är lite egoistiskt att dra iväg på ett sådant här äventyr och lämna sina nära och kära hemma som bara får läsa om hemskheterna. Ja det är det! Det är egentligen oerhört egoistiskt men samtidigt ädelt! Ädelt att ställa upp för det Afghanska folket och dess framtid men just egoistiskt med anledning av det jag skrev tidigare!

Jag har ett oerhört äventyr här nere som jag delar med många goda vänner! Men den stora bedriften gör Marina hemma i Sverige! Det är hon som är ensam på helgerna, lägger sig i våran säng ensam varje kväll och som får ta hand om hem, bil, räkningar med mera! Du är bäst älskling! Jag saknar dig så och framförallt tackar jag dig för att du låtit mig genomföra detta äventyr! Jag är skyldig mer än vad som kan beskrivas men jag har förhoppningsvis hela livet på mig att betala igen... Jag älskar dig Marina!

17 dagar kvar...

/Dennis

Kommentarer
Postat av: Kirre

Dennis, Har du haft en stund för dig själv?

Detta inlägg är nog ett av det bästa jag läst om och kring de omständigheter som en insats innebär. Helt enkelt lysande. Tror bestämt du blivit vuxen.

Ha det gott och sköt dig och de andra. //Kirre

2009-04-25 @ 11:03:37
Postat av: Anonym

du är en fin person dennis .. det finns mycket kärlek i dig

2009-04-25 @ 11:41:20
Postat av: m

Allt går med en bra familj och vänner som tur är!:) Och jag litar på att du gör allt för att komma hem hel!Har tur som har träffat dig dennis och vårat stora äventyr börjar ju snart så himla underbart! Längtar!Sen har jag haft extra tur som haft marie under denna tid!Hon går igenom samma sak,vi har kunnat ha otroligt roligt ihop under denna tid!Och många andra nya och gamla underbara vänner!Som sagt 17 dagar kvar! yeeeees! Älskar dig sötis! puss!

2009-04-25 @ 12:36:22
Postat av: Jannica

Det är nog ganska svårt för dem som är kvar hemma att förstå varför man utsätter sig för en utlandsmission. Det kan ju faktiskt bli så att man inte kommer hem igen alternativt att man kommer hem i en kista.



Jag har varit på KS08 och TD01 och jag kan inte sätta fingret på exakt varför jag åker. Det är mycket som spelar in; erfarenhet, möjlighet att göra en skillnad, spänning, äventyr, variation i vardagen, nyfikenhet. För mig handlar det också om att få ut mer av livet. Sverige/svensson liv verkar så bekvämt och slött, jag vill nå mer av mitt liv.



Hoppas du får en bra sista tid därnere!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback