Mycket på en gång!

Hej hej hallå allihop!

Nu har min företrädare åkt hem, nu är det jag som har ansvaret=) Äntligen!
Överlämningsperioden kan vara den jobbigaste perioden på hela missionen, folk överralt man går på varandra samtidigt som vi nyare vill införa våra rutiner samtidigt inte börja förän våra företrädare åkt hem.... Vill ju inte trampa någon på tårna i landet lagom....;-)

Perioden har varit hektisk, tillråga på det så har jag varit förkyld o haft feber så det ggör ju inte saken enklare. Kl har ringt 0500 den senaste veckan o jag har försökt att somna innan 23 på kvällarna.... Men inatt fick jag möjligheten att sova ut, skönt!!!

Tidsskillnaden hit är +3,5 timme, fast det lustig är att den svenska regeringen har fastslagit att det är 4,5 timmar. Hmmm då skulle vi va den enda nationen som lever i den tidszonen....

Det har bara gått snart 2 veckor men när jag ser all julreklam på internet (tex aftonbladet.se) så längtar jag hem. Hem till Marina, bara ligga i soffan o mysa, våra härliga frukostar o ditt underbara skratt..... Saknar dig, massor.......

Tiden går fort här nere. Hittills har det funnits mycket att göra o det är skönt. Att befinna sig 600 mil hemifrån på ett ställe där jag måste bära 2 vapen o ca 25 kg utrustning så fort jag lämnar "hemmet" gör att man vill ha mycket att göra, fritiden gör att tiden går långsamt.... Vi har iof ett helt ok gym, ett löpspår runt campen (1km, och så långt är det runt campen innanför murarna) det finns en egen snickrad bio, tv-spelsrum o ett litet bibliotek. Men detta skall delas på ca 400 soldater....

Igår fick jag ett brev/packet av MarCus. TACK SÅ MYCKET!!! Det är en härlig känsla att få gå till posten säga sitt nummer o höra att man har fått ett brev=) O innehållet va kanon mannen!

Fredagar är muslimernas söndag = "arbetsfri". Det är bara vissa enheter som kan ha det så här, övriga (mig inkluderat) har måndag hela veckan.... Snart skall jag ut o rulla lite sen hoppas jag att jag kan ta en tidigare kväll...

Take care!


/D








Kommentarer
Postat av: /J & P

Hej du! Tack för en lunchen med dig o M när ni hade landat m båten. Himla trevligt tyckte vi!

Hur sjukt det än låter så lär dom 6mån gå fort. Vill du ha input och tankar runt din träning så hör av dig. Kanske enklast via konventionell mail då ;) Sköt om dig nu!

2008-12-06 @ 16:48:26
Postat av: Fridis

Hur många vändor har det blivit runt Campen? kram

2008-12-07 @ 09:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback